Informatie voor leveranciers

Besloten is in 2020 een Verkiezing Speelgoed van het Jaar te organiseren.
Idealiter zal de verkiezing worden georganiseerd zoals hieronder en in het deelnemersreglement is vermeld maar omdat een aantal overheidsmaatregelen i.v.m. de Coronacrisis op dit moment nog niet bekend zijn, is het mogelijk dat aanpassingen noodzakelijk zijn. De verwachting en hoop is dat dat begin mei er meer duidelijkheid is, de informatie op deze site zal dan worden aangepast.
Houd deze site s.v.p. in de gaten!

Verkiezing Speelgoed van het Jaar in 2020:
een beetje aangepast t.o.v. 2019 maar ook weer niet

- genomineerde artikelen kunnen via alle kanalen worden verkocht
- aan deelname zijn geen kosten verbonden behalve het insturen van één artikel dat wordt gebruikt ter beoordeling van de vakjury
- iedere deelnemer kan in meerdere categorieën artikelen inzenden
- artikelen kunnen worden ingezonden in zeven leeftijdscategorieën, zie hieronder
- op 12 en 16 juni kunnen artikelen ter beoordeling van de vakjury worden afgegeven/bezorgd.
- de bijdrage voor genomineerde artikelen (gekozen door de vakjury) bedraagt € 3.500,00, dat is t.o.v. 2019 € 1.000,00 minder!
- artikelen die vóór 1 mei a.s. worden aangemeld en worden genomineerd, krijgen een korting van € 500,00 op de bijdrage
- de vakjury (influencers, pedagoog, ontwikkelingspsycholoog, detaillisten, spellendeskundigen) beoordelen de inzendingen op o.a. speelwaarde, prijs/kwaliteit, technische kwaliteit en verpakking, beschikbaarheid en van een handleiding
- alle genomineerde artikelen moeten door de leveranciers worden voorzien van het predicaat: “genomineerd Speelgoed van het Jaar”
- onafhankelijke vakjury nomineert, consumenten/kinderen kiezen winnaars
- naast de bijdrage moeten kosten worden gemaakt, evt. voor aanbrengen logo, en op 1 september moeten 18 artikelen aan de organisatie worden gezonden. Deze artikelen worden gebruikt voor acties op sociale media, kleurplatenwedstijd, “stem en win” wedstrijd, enz. en worden gegeven aan de aanwezigen op de bijeenkomst voor influencers, waar leveranciers de genomineerde artikelen toelichten.
- 9 september influencersbijeenkomst en start van de stemperiode
- aandacht voor alle genomineerde artikelen op www.speelgoedvanhetjaar.nl, op de Facebook en Instagrampagina’s van de verkiezing vanaf half augustus en op sites van influencers
- sociale media, Facebook en Instagram van 9 september tot en met 4 november 2020: veel posts en acties
- de winnaars worden op 4 november a.s. bekend gemaakt op een nog te bepalen goed bereikbare plaats centraal in het land

Categorie  Leeftijd Aantal nominatie
A 0 t/m 3 jaar 3
B 4 en 5 jaar 3
C 6 en 7 jaar 3
D 8 en 9 jaar 3
E 10 en 11 jaar  3
F 12 t/m 17 jaar  2
G 18 plus 2


De Verkiezing Speelgoed van het Jaar staat voor:
- onafhankelijkheid
- grote (naams)bekendheid onder de Nederlandse bevolking
- het geven van veel informatie over de waarde van speelgoed en spelen
- verkoop op die plekken waar de consument koopt
- aandacht voor speelgoed en spellen van 0 – 99 jaar

Heb je nog vragen? Bel of mail svp: 020 6100820 of info@speelgoedvanhetjaar.nl

2020

Deelname aan de Verkiezing Speelgoed van het Jaar 2020 staat open voor alle leveranciers van speelgoed en gezelschapsspellen. Ondernemingen die speelgoed insturen, moeten zich wel houden aan de “spelregels” die zijn opgesteld.

Onderstaand alle informatie die nodig is om artikelen in te schrijven. Lees, om misverstanden te voorkomen, s.v.p. het “Bericht aan leveranciers” en het “Deelnemersreglement” goed door en de aanwijzingen hoe het formulier in te vullen. Bij vragen mail of bel gerust.

1. Verkiezing speelgoed brengt speelgoed positief onder de aandacht
2. Deelnemersreglement 2020
3. Aanwijzingen voor het invullen van het inschrijfformulier
4. Leverancierscodes
5. Formulier voor inschrijving
6. Ter kennisneming: juryreglement 2020
7. Informatie over de verkiezing in het Engels/Information about the Toy of the Year in English
8. Kinder- en jeugdreclamecode

Reclame

Reclame gericht op kinderen moet zorgvuldig worden gemaakt. De Stichting Reclame Code (SRC) heeft een aantal regels opgesteld.

Hier wordt zeer eenvoudig weergegeven waar op moet worden gelet bij het maken van reclame gericht op kinderen. Stap 3 geeft dat aan: Stap 3.
Lees hier alle regels.